درباره ما

ترامیت بوکان

پولیش سنگ تراورتن عباس آباد

پولیش سنگ تراورتن عباس آباد

پولیش سنگ تراورتن عباس آباد . چنانچه سنگ بعد از طی مرحله برش وارد دستگاه ساب شود فرآیند پلیش آغاز می‌شود. ساب یا پلیش در سنگ‌های مختلف شیوه‌ها و دستور العمل‌های متفاوتی دارد.

ساب در گرانیت و چینی

ساب در گرانیت و چینی کاملا یکسان است و سنگ فقط با لقمه ساب‌های طراحی شده سابیده و براق می‌شود ولی در مرمرها و مرمریت‌ها قبل وحین ساب بضا نیاز است که کارهای خاصی روی سنگ انجام شود

 

چنانچه دستگاه اصطلاحا خرد باشد باید قبل از ورود به دستگاه ساب توری زرین شود به این صورت که پشت سنگ مرمر یا مرمریت را با یک شبکه توری و ماده‌ای که به زرین یا چسب توری معروف است می‌چسباند این کار باعث می‌شود سنگ استحکام و یکپارچگی خود را حین عمل ساب و بعد از ان حفظ کند.

نکات بیشتر

فرایند ساب در سنگ‌های تراورتن عباس آباد عملی وتخصصی و علمی و تجربی و هزینه بر است لذا باید دقت لازم در آن به عمل آید.

سنگ‌های تراورتن عباس آباد اساسا متخلخل است چنانچه خواسته باشیم سوراخ‌های آن را پر کنیم تا در سنگ نهایی خلل و فرج دیده نشود باید متوسل به روش‌های خاصی شویم ابتدای ورود تراورتن به بازار برای این کار بعضا از پارافین هم رنگ شده با سنگ استفاده می‌شد که به آن بتونه شمعی می‌گویند توضیح این‌که سطح تراورتن ساب خوره را با پارافین رقیق شده می‌پوشانند.

وقتی پارافین‌های با حرارت مستقیم شعله روان شده و در سوراخ‌های سطح نفوذ می‌کرد و خشک می‌شد اضافه آن را با کاردک جمع می‌کردند بدیهی است این روش پر کردن خلل و فرج تراورتن یک شیوه آشکار از تقلب و یا کار قلابی است خوشبختانه در حال حاضر کمتر دیده می‌شود

چرا که این بتونه‌ها با قرار گرفتن در معرض آفتاب و سرما و گرما روی سنگ جاری می‌شوند و سطح سنگ را کثیف و زشت می‌کنند و در ضمن فاقد مقاومت کافی هستند.

روش تشخیص

برای تشخیص این بتونه می‌توان از یک جسم نوک تیز استفاده کرد به این صورت که اگر این جسم را در سوراخ پر شده تراورتن فضشار دهید و در ان فرو برود مشخص می‌شود که این سوراخ با بتونه پر شده است چرا که روش‌های دیگر پر کردن سنگ این قدر راحت تسلیم یک جسم فرو روند نمی‌شوند.

یکی از روش‌های پر کردن سنگ تراورتن عباس آباد که محاسن و معایب خود را دارد پر کردن سنگ با سیمان مخصوص است اصطلاحا به سنگی که با این روش کار شده پر شده با سیمان می‌گویند در این روش سنگ دارای سوراخ را ابتدا کالیبر می‌کنند

یعنی با دستگاهی که وظیفه آن هم اندازه کردن ضخامت سنگ‌ها و از بین بردن نقش احتمالی و رد پای دیسک قله بر روی سنگ بریده شده است. کالیبر می‌کنند در تراورتن عباس آباد ادامه سنگ به وسیله دستگاه مخصوصی باسیمان پر می‌شود این دستگاه سیمان تهیه شده رادر سه یا چهار یا پنج کله از رقیق تا غلیظ با فشار به تراورتن تزریق می‌کند..

سیمان به کار رفته ترکیبی از سیمان سفید و کربنات کلسیم میکرونیزه چسب مخصوص رنگدانه‌های خاص است تراورتن عباس آباد پر شده پس از طی این مرحله در محلی نگاه داشته می‌شود.

در این مرحله که یک هفته طول می‌کشد سنگ باید هوا بخورد و روزانه به آن اب داده شود تا گیرش اولیه سیمان انجام شود.

بعد از حدودا یک هفته سنگ با دستگاه سابیده می‌شود چنانچه بخواهیم محصول نهایی مات باشد فقط چند کبه ابتدایی خط ساب روی سنگ سوار شود سنگ ساب می‌خورد و سطح آن به صورت مات باقی می‌ماند ولی اگر بخواهیم سنگ ساب خورده براق باشد تمام کله‌های خط ساب که برای این کار طراحی شده‌اند روی سنگ سوار می‌شوند.

این روش برای مصرف کننده فقط یک ایراد دارد سطحی که در اثر پر شدن سوراخ روی سنگ ایجاد شده دارای دو قسمت است.

قسمت‌هایی که پر شده و قسمت‌هایی که خود نگ است قسمت‌هایی که توسط سیمان پر شده است براق نمی‌شود ولی قسمت‌هایی که خود سنگ را می‌بینیم براق است این در صورتی است که سنگ به صورت براق مورد نظر باشد اما اگر به صورت مات مورد نظر باشد این ایراد مرتفع می‌شود در محصول براق اگر سطح سنگ دارای سوراخ‌های زیادی باشد قسمت زیادی از سنگ انعکاس نور و براقیت نخواهد داشت که این ایراد اساسی سنگ‌های پر شده با سیمان است.

قابل ذکر است که عمل پر کردن با سیمان در سنگ‌ تراورتن عباس آباد رایج است و در مابقی سنگ‌ها تنها در مواردی معدودی انجام می‌شود به هر حال ایرادی که ذکر شد در کنار محاسن زیادی که این روش دارد باید مورد توجه قرار گیرد.

در قسمت پر کردن با زرین‌ها به این موضوع خواهیم پرداخت که رزین‌ها تغییر رنگ در مجاورت آفتاب دارند ولی سیمان‌ها از این عیب مبرا هستند ضریب طولی و حجمی سنگ و سیمان بسیار به هم نزدیک است و چنانچه سنگ در معرض سرما و گرما قرار گیرد احتمال جدا شدن سیمان از آن به خاطر اختلاف تغییر طول تقریبا منتفی است از طرفی چسبندگی سیمان به سنگ امری است طبیعی و جز محسنات سیمان به حساب می‌آید.

دستگاه پر کن

چنانچه عمل پر شدن سیمان به وسیله دستگاه و ب رعایت قواعد انجام شود شاهدا کمترین مقدار سوراخ حتی به اندازه یک سوزن در در سنگ ساب خورده خواهیم بود چرا که سیمان با فشار مناسبی درون سنگ تزریق می‌شود و فقط رزین‌های کمی که رقیق و با قدرت نفوذ بالا هستند می‌توانند این حجم از خلل و فرج را پر کنند طبیعی است که این نوع رزین‌ها گران باشند.

نکته مهم این است که نمودار گیرش مواد سیمانی پر کننده همان نمودار سیمان است یعنی تا بیست و هشت روز از گیرش به نود و هشت درصد مقاومتش می‌رسد و دو درصد باقیمانده سال‌ها طول می‌کشد یعنی لازم است این محصولات تا یک ماه پس از تلید به طور مرتب مثل بتن آب داده شوند تا عمل هیدارتاسیون سیمان به طور کامل انجام شود.

سخن پایانی

بیشتر مصرف کنندگان توقع براقیت و ساب خوب را از یک محصول رزین شده دارند در حالی که چنین موقعی معمولا برآورده نمی‌شود و نتیجه نهایی چنین حاصلی در بر ندارد چرا که غالبا کار پر شدن سورا‌‌خ‌ها با رزین در ایران به صورت صحیح انجام نمی‌شود و اساسا چنانچه سطح پر شده با رزین براق نباشد به هدفمان نرسیده‌ایم ساب سنگ با دستگاه ساب پس از طی مرحله پر شدن انجام می‌شود.

 

برای خرید تراورتن عباس اباد با ما تماس بگیرید.

تماس با ما

سنگ تراورتن عباس آباد

تراورتن عباس آباد

سنگ عباس آباد

سنگ تراورتن