درباره ما

سنگ قیمتی

معرفی سنگ های قیمتی

معرفی چند نمونه از سنگ های قیمتی

بیش از هزاران نوع سنگ در جهان وجود دارد که هریک کاربردهای خاصی دارند اما از تعدادی محدود از این نوع سنگ ها ، قیمتی و با ارزش هستند.سنگ های پرکاربرد همچون:

  • سنگ تراورتن 
  • گرانیت

و… و سنگ های قیمتی همچون سنگ فیروزه ، شاه مقصود و…ترامیت بوکان،

با سنگ ترامیت بوکان بیشتر آشنا شوید.

کدام سنگ ها قیمتی هستند؟

سنگ قیمتی با ارزش به سنگی گفته میشود که کمیاب ، پرخاصیت ، خوش رنگ ، غیر شکننده و مرغوب باشد. این سنگ ها از زمان های قدیم پرطرفدار بودند و نشانه ای برا ثروت بود . بعضی نیز از این سنگ ها برای درمان بیماری های خاصی مورد استفاده قرار میدانند .با گذر زمان بر طرفداران این سنگ ها افزوده شد. از این نوع سنگ ها معمولا برای کار روی جواهرات استفاده میکنند . برای نگین انگشتر و… و گاهی نیز برای مهره های تسبیح از سنگ ها استفاده میکنند.

پیج اینستاگرامی صنایع سنگ کوهستان

انواع سنگ قیمتی

سنگ های قیمتی تنوع کمی دارند و تعداد زیادی از آنها در بین مردم شناخته شده است . اما خواص و اصل بودن آن را نمیدانند . ما در این مقاله سعی داریم تعدادی از این سنگ ها را برای شما معرفی کنیم تا با خواص و ویژگی آنها آشنا شوید.

  • سنگ فیروزه

این سنگ به رنگ آبی روشن است که در نیشابور ، آمریکا و… نیز یافت میشود . اما باید گفت که این سنگ جزء سنگ های نیمه قیمتی است . این سنگ معمولا دارای رگه های تیره می باشد که اگر این سنگ کاملا آبی و بدون رگه معدنی باشد قیمت آن خیلی زیاد میشود. همانطور که گفته شد این سنگ ها خواص زیادی دارند البته باید بدانید که در صورت استفاده نادرست از این سنگ ها خواص خود را از دست میدهند. طرز نگهداری از فیروزه به این صورت است که نباید در مقابل مواد شوینده و چربی ها قرار گیرند و در عوض اگر مدام با آب شسته شوند بعد از چند سال رنگ آن ثابت میشود دیگر خراب شدنی نیست.

پروژه های سنگبری کوهستان

  • الماس

الماس از سنگ های بسیار گران و قیمتی است و البته پر کاربرد . این سنگ معمولا در جواهرات و طلا سازی استفاده میشود و به عنوان نگین روی انگشتر و … کار میشود. سنگ الماس یکی از سخت ترین سنگ هاست که برش آن بسیار حساس و مهم است. برای برش دادن الماس باید دقت زیادی داشت تا بتوان الماس درخشنده ای داشت. برش دادن الماس در درخشش آن تاثیر زیادی دارد. پس قبل از خرید به برش آن دقت کنید.

  • عقیق

عقیق از سنگ های نیمه قیمتی است که در کشورهایی همچون هند ، آلمان ، آمریکا و… یافت میشود. رنگ این سنگ قرمز ، زرد و… است برای تشخیص دادن سنگ عقیق میتوان با شئ نوک تیز روی آن کشید. عقیق اصل خط نمیفتد و همچنین در مقابل آتش هم نمیسوزد و تاثیری نمیبیند.سنگ ترامیت بوکان،ترامیت،

  • زمرد

زمرد در مقابل حرارت ضعیف است و ممکن است به خاطر گرما ترک بخورد. مهم‌ترین عامل زمرد در خرید و فروش، گرید آن است. گریدهای زمرد به پررنگی و کم رنگی آن و میزان شفافیت سنگ بستگی دارد. برای اطمینان از اصل یا بدل بودن زمرد، آن را زیر نور بگیرید. زمرد واقعی هیچ نوع فلاش رنگی از خود بازتاب نخواهد داد. زمرد طبیعی فلاش‌های اندکی بازتاب می‌دهد که اصطلاحا آتش نامیده می‌شوند. اما زمرد بدلی همچون رنگین‌کمان نور می‌تاباند و به این ترتیب می‌توانید غیر اصل بودن آن را تشخیص دهید.سنگ بری کوهستان،

تفاوت یک سنگ قیمتی با یک سنگ نیمه قیمتی در چیست؟

سنگ‌های جواهر قیمتی و سنگ‌های جواهر نیمه قیمتی اصطلاحاتی هستند که در اواسط دهه ۱۸۰۰ برای توصیف انواع سنگ‌های جواهر ایجاد شد و صرفاً سنگ‌ها را بر اساس نادر بودن آنها طبقه بندی می‌کند.سنگ‌هایی که به وفور یافت می‌شوند را «سنگ‌های نیمه قیمتی» می‌نامند و سنگ‌هایی که نادر و کمیاب هستند به عنوان سنگ‌های جواهر قیمتی و گرانبها که ارزش بیشتری دارند طبقه بندی می‌کنند. به همین علت، سنگ‌های جواهر الماس، یاقوت سرخ، یاقوت کبود و زمرد در خانواده سنگ‌های قیمتی طبقه‌بندی شده‌اند. تمام سنگ‌های دیگر در رده سنگ‌های نیمه قیمتی جای می‌گیرند.

 

در صورت نیاز به دریافت مشاوره رایگان و اطلاعات بیشتر درباره سنگ های ترامیت و نحوه خرید آن ها میتوانید با ما تماس بگیرید.


درباره سنگبری کوهستان بیشتر بدانید

صنایع سنگ کوهستان

محصولات صنایع سنگ کوهستان

سنگ ترامیت بوکان،سفیدترین سنگ نما،ارزان ترین سنگ نما،ترامیت،سنگبری کوهستان،کاربرد سنگ ترامیت،فروش سنگ ترامیت بوکان در ایران،فروش سنگ ترامیت بوکان در اصفهان