درباره ما

چگونگی شستشوی سنگ تراورتن

شستشوی سنگ تراورتن

 شستشوی سنگ تراورتن

سنگبری کوهستان،سنگ تراروتن از انواع سنگهای طبیعی است که در ساختمان به کار میرود وعلاوه بر آن زیبایی و نمای خاصی به محیط ونمای ساختمان میبخشد.این سنگ اگر با اصول نگهداری شود تا ۳۰ سال نیز دوام داشته وزیبایی خود را حفظ میکند وما در این مقاله قصد داریم چند نکته جهت استحکام و دوام این سنگ به شما آموزش دهیم.

سنگ ترامیت بوکان چیست؟

نکات شستشوی سنگ تراورتن

مواد اسیدی همچون آب پرتقال وسرکه روی این سنگ لکه های دائمی می اندازند زیرا این سنگ نوعی سنگ اهکی می باشد که واکنش زیادی در مقابل این مواد دارد.استفاده از مواد زبر برای شستشو همچون سیم ظرفشویی اکیدا ممنوع زیرا باعث کدر شدن سنگ تراورتن میشود

برای براق کردن سنگ تراورتن هرگز از موادی چون سرکه وآمونیاک استفاده نشود زیرا رنگ آن را به مرور زمان کدر میکند وبعدها تنها راه براق کردن کفسابی  سنگ است.

درباره انواع سنگ ترامیت بوکان بیشتر بدانید.

تنها راه تمیز کردن سنگ تراورتن

  • اگر کاشی تراورتن شما در کف قرار دارد ابتدا با کمک یک تی، گردو غبار و کثیفی آنرا پاک کنید.
  • اگر روی سطح کابینت یا سطوح دیگر قرار دارد با پارچه نرم آنرا گردگیری کنید. با اینکار ابتدا کثیفی ها کامل پاک می شوند نه اینکه با صابون پخش شوند. سپس مخلوطی از صابون ملایم یا تمیز کننده مخصوص تراورتن با سه برابر آب درست کنید.
  • پارچه یا اسفنج را داخل محلول فرو ببرید و با حرکت دورانی تمیز کنید.
  • نیازی به سابیدن نیست تا تراورتن برق بیافتد.
  • از پارچه یا اسفنج دیگری آغشته به آب داغ برای آبکشی استفاده کنید.
  • آبکشی خیلی مهم است چرا که ماندن صابون روی سنگ آنرا کدر می کند.

در صورت نیاز به دریافت مشاوره رایگان و اطلاعات بیشتر درباره سنگ های ترامیت و نحوه خرید آن ها میتوانید با ما تماس بگیرید.

محصولات صنایع سنگ کوهستان

سنگ ترامیت بوکان،سفیدترین سنگ نما،ارزان ترین سنگ نما،ترامیت،سنگبری کوهستان،کاربرد سنگ ترامیت،