درباره ما

اهمیت آب ‌بندی سنگ تراورتن

آب بندی سنگ تراورتن

اهمیت آب ‌بندی سنگ تراورتن

سنگ فرش تراورتن یکی از محبوب‌ترین، پرطرفدارترین و زیباترین مصالحی است که می‌توانید، هنگام بازسازی یا ساخت بنای جدید، بخصوص در فضای باز و محوطه‌سازی آن را انتخاب کنید. تراورتن، سنگی با ظاهری طبیعی است که می‌تواند متناسب با هر طرح دکوراسیونی، ساخته و پرداخته شود. این سنگ از دوام بسیار بالایی برخوردار است و قرن‌هاست که امتحان خود را پس داده است. با این حال، سنگ تراورتن متخلخل بوده و به راحتی آب و مایعات را به خود جذب می‌کند و در نتیجه، دچار لکه و فرسایش نسبی می‌گردد.

آب بندی سنگ تراورتن یکی از مهم‌ترین عواملی که موجب افزایش طول عمر این سنگ می‌شود، آ‌ب ‌بندی درست و صحیح دوره‌ای و به موقع است. آب ‌بندی روشی است که به وسیله‌ آن، روی سنگ، یک پوشش محافظ ایجاد می‌شود تا مانع از لک شدن و تغییر رنگ سنگ گردد. آب ‌بندی کردن نه تنها برای سنگ تراورتن، بلکه برای انواع سنگ‌های طبیعی ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

بنابراین، برای محافظت از زیبایی طبیعی و حفظ سرمایه‌گذاری شما، سنگ‌ها باید آب‌بندی شوند تا مایعات را به خود جذب نکنند و سطح آن‌ها لکه‌دار نشود.به طورخلاصه، بارزترین و مهم‌ترین فایده‌ آ‌ب بندی سنگ تراورتن این است که در برابر لک شدن، سفید شدن در مقابل نورخورشید و سایر آسیب‌های احتمالی، مقاوم و ایمن می‌شوند.

سنگ تراورتن هر چند وقت یک بار باید آب ‌بندی شود؟

آب ‌بندی سنگ تراورتن، بسیار ساده و عاری از پیچیدگی است و باید به صورت دوره‌ای، تقریباً هر سه تا پنج سال یک بار با توجه به نوع استفاده، میزان تردد روی سطح سنگ و محصولاتی که برای تمیز کردن سطوح استفاه شده، آب ‌بندی انجام شود. به عنوان مثال، مواد شیمیایی قوی، زودتر اثرات آب بندی را از بین می‌برند. بنابراین، باید زودتر از موعد مقرر برای آب‌ بندی مجدد سنگ اقدام شود.

چگونگی آب ‌بندی سنگ تراورتن

برای آب بندی سنگ تراورتن با استفاده از اسفنج، قلم مو، پد رنگ، حوله‌ پنبه‌ای یا دستگاه سمپاش، می‌توان مواد آب ‌بندی را روی سنگ تراورتن پخش کرد. هر موادی که در مدت زمان ۵ دقیقه جذب سنگ نشود، باید با استفاده از یک حوله‌ نرم، ترجیحاً میکروفایبر برداشته شوند. همچنین در صورت استفاده از دو یا چند لایه مواد، باید حداقل ۳۰ دقیقه بین هر مرتبه آب ‌بندی فاصله بگذارید. برای سری آخر آب بندی، دو الی سه ساعت بعد، مواد آب ‌بندی را روی سنگ بپاشید. برای اینکه اطمینان حاصل کنید که آ‌ب ‌بندی سنگ را به درستی انجام داده‌اید، می‌توانید روی سطح سنگ، مقداری آب بپاشید.

در صورت عدم جذب آب توسط سنگ، آب‌بندی سنگ تراورتن با موفقیت همراه بوده است. اگر چه می‌توان ۲ ساعت بعد از آ‌ب بندی سنگ، روی آن تردد کرد، اما بهتر آن است که ۱۲ تا ۲۴ ساعت سعی کنید، سطح سنگ را خشک نگه‌ دارید تا کاملاً ترمیم شود.

اهمیت آب ‌بندی سنگ تراورتن


برای مشاوره و خرید و فروش سنگ ترامیت بوکان با سنگبری کوهستان در ارتباط باشید