درباره ما

حمل صحیح سنگ ساختمانی اسلب

حمل صحیح سنگ ساختمانی اسلب

حمل صحیح سنگ ساختمانی اسلب

با پیشرفت های رخ داده در فرآیند فرآوری سنگ طبیعی امکان تولید سنگ با ضخامت کم و ابعاد بزرگ ایجاد شده است که به آن سنگ اسلبمی گویند. طراحان زیادی تمایل به استفاده از اینگونه سنگ ها در ساختمانهای خود دارند و هزینه بالای تولید سنگ اسلب در مقایسه با برش های دیگری مانند پلاک، حکمی و.. باعث شده تا اطمینان از نحوه حمل و جابه جایی آنها از محل تولید تا محل نصب مشکلات خاص خود را داشته و اهمیت فرآوانی پیدا کند که در صورت عدم رعایت نکات ایمنی باعث تخریب سنگ و ایجاد خسارات مالی می شود به همین منظور در این متن به نحوه صحیح بارزدن سنگ اسلب و وسایل و ادوات مورد نیاز برای جابه جایی آن می پردازیم. هرچند روشهای زیادی برای انتقالسنگ های اسلب وجود دارد ولی با توجه به اینکه متناسب به ابعادشان می توانند بسیار سنگین باشند حتما می بایست نکات مهمی را برای انتقال ایمن و سالم آنها رعایت کرد.

وسایل لازم برای حمل سنگ های اسلب

-پتو یا روکش محافظ در برابر ضربه

-بالشتک

-تسمه و یا طناب

-قاب فلزی یا  چوبی دو و یا چهارتایی بسته به ابعاد سنگ اسلب

نحوه بار زدن سنگ اسلب:

۱-پس از اندازه گیری ابعاد سنگ اسلب، آن را درون پتو یا روکش محافظ در برابر ضربه بپیچید.

۲-بالشتک ها را در کف وسیله حمل قرار دهید و اگر فاصله کمی تا سقف دارد فضای بالا را نیز با بالشتک ها پر کنید.

۳-حداقل از دونفر کمک بگرید و به آرامی سنگ های اسلب را درون وسیله بگذارید.

۴-ایستادن سنگ اسلب به صورت عمودی ایمن ترین نوع نگهداری و حمل آن است اما در مواردی به علت عدم تعبیه قالب مخصوص، امکان قرار گرفتن سنگ اسلب به این صورت مقدور نیست و به ناچار می بایست به صورت افقی قرار داد ولی برای ماشین های کوچک که فضای کافی برای قرار گرفتن سنگ به صورت افقی و به پهنا وجود ندارد حتما می بایست از قالب های مخصوص که شامل چهار تکیه گاه چوبی می باشند استفاده کرد.

۵-در هنگام قرار دادن سنگ اسلب باید مطمئن شد که فضای خالی در محل تکیه سنگ وجود نداشته باشد و در صورت وجود با فوم و یا تکه های پارچه و یا کارتن آنها را پر کنید.

۶- به وسیله تسمه سنگ اسلب را در جای خود محکم کنید تا از حرکت آن جلوگیری شود.

حرفه ای ها چگونه سنگ های اسلب را جا به جا می کنند؟

برای انتقال سنگ های اسلب، اکثر افراد متخصص از قالب مخصوص استفاده می کنند. این قالب می تواند چوبی یا فلزی باشد. این قالب با قرار گرفتن عمودی سنگ های اسلب بر روی آن از اسلب تا رسیدن به مقصد محافظت می شود.

انتقال چندتایی سنگ های اسلب با هم:

هنگام انتقال چند سنگ اسلب با یکدیگر علاوه بر نکات اشاره شده در بالا، می بایست توجه داشته باشید که هنگام بار زدن سطوح صیقلی آنها در مقابل هم قرار گیرند و همچنین باید تمیز باشند تا مانع ایجاد خراش های کوچک شوند. و بهتر است تا قبل از بار زدن، هر اسلب را درون روکش خودش به صورت کامل بپیچید.

تراورتن عباس آباد